pühapäev, 7. märts 2021

Rakvere Põhikool

distantsõppe päevade korraldamise meelespea

- Distantsõppele mineku eesmärgiks on viia inimeste omavahelised kontaktid miinimumini ja vähendada inimeste liikumist ning sellega  koroonaviiruse ulatusliku nakatumise levikut pidurdada.

- Distantsõpe on kooli poolt korraldatud ja juhendatud õppetöö, mil õpilased ei viibi üldjuhul koolimajas ning koolitundide läbiviimiseks, juhendamiseks ja info vahetamiseks kasutatakse e-kanaleid. Kooli võib õpetajate ja tugispetsialistide otsusel kutsuda õpilasi individuaalseteks konsultatsioonideks ja/või tugiteenuste saamiseks järgides viiruse leviku takistamise meetmeid.

- Õpilased täidavad distantsõppe päeval  õpetajate poolt antud õpiülesandeid. Õpetajad annavad õpiülesandeid e-kooli kaudu (Kodune töö alla). Õpetajad annavad õpilastele õpiülesannetena koormust kontaktõppega samas mahus.

- Tunnitöö mahu andmisel arvestatakse, et õpilased teevad tööd iseseisvalt ja ajaliselt ei ületaks tööde tegemine tunniplaani järgset aega.

- Õpetajad informeerivad õpilasi kirjalikult, kus ja kuidas on õppematerjalid e-keskkondades kättesaadavad ja millised on eduka soorituse kriteeriumid. Iga õpetaja annab e-kooli  kaudu teada oma õppeaine hindamispõhimõtted ja õppeülesannete juurde info, millised ülesanded lähevad hindamisele. Vajadusel saavad õpilased õpetaja käest täiendavaid selgitusi. Õpetajad annavad õpilastele tagasisidet tehtule.

- Hindamise eesmärgiks distantsõppel on, et õpilased täidaksid  korrapäraselt õpiülesandeid, neil oleks parajal määral koormust, neil säiliks õpimotivatsioon ja nad saaksid piisavat tagasisidet tehtule. Distantsõppe perioodil ei kasutata numbrilist hindamist, vaid  hinnete  3, 4, 5 asemel on hinnang „arvestatud“  ja  hinde 2 asemel hinnang „mittearvestatud“.

-E-koolis märgitakse  õpilaste tööd järgmiselt:

·         õppeprotsessi tööd, mida õpetajad palub kindlaks tähtajaks õpilastel endale esitada:

esitatud töö – OK

mitteesitatud töö – X;

Kui X –ga tähistatud töö on hiljem (järgmiseks õhtuks kella 21.00-ks pärast esmast tähtaega) esitatud, muudab õpetaja selle OK-ks.

·         teadmisi/teemat kokkuvõtvad tööd, mis on planeeritud kontrolltöödena:

arvestatud – AR (50-100% teadmised ja oskused nõutavast)

mittearvestatud – MA (0-49% teadmised ja oskused nõutavast)

MA ja A töödele annab õpetaja tagasisidet lühidalt sõnaliselt ja/või protsentuaalselt.

Õpetaja võib kindlaks määratud koguse esitatud/esitamata tööde peale kokku panna AR või MA.

MA tööd saab parandada 10 õppepäeva jooksul.

 

- Õppetöö toimub kehtiva tunniplaani alusel. Distantsõppe päeva ainete õpetajad panevad eelmisel päeval või sama päeva hommikul vähemalt kella 8.30-ks e-kooli üles („Kodused ülesanded“ alla) selle õppeaine ülesanded või ülesande, mis tuleb ära teha. 

-Iga õpetaja annab e- koolis teada, mis kellast mis kellani on aeg, millal saavad talle õpilased küsimusi esitada, abi/juhendamist paluda. „Kõnetund“ toimub e-koolis „Vestlused“ alt või õpetaja e-maili kaudu või videokohtumise kaudu või telefoni teel.

-Distantsõppe ajal jätkuvad kooli poolt pakutud tugiteenused (õpiabi, eripedagoogi tunnid, sotsiaalpedagoogi nõustamine, koolipsühholoogi nõustamine) e-kanaleid kaudu või individuaalsete tundidena koolimajas.

-Nädalas korra toimub klassile veebipõhine klassijuhataja tund.

-Distantsõppe päeval on igal klassil üks kuni kolm veebitundi, vajadusel kokkuleppel õpetaja ja õpilaste vahel ka rohkem. Veebikeskkonna kaudu tundide (nii grupi kui individuaal) läbiviimise eesmärgiks on õpetaja ja õpilase vahelise kontakti hoidmine ning juhendatud õppe tagamine. Veebitundide graafiku teeb it-juht ja jagab õpetajatega. Graafikusse peavad olema tunniplaanijärgsed nädala veebitundide ajad pandud eelmise nädala reede kella 16.00 -ks. Veebitundi läbiviiv õpetaja teavitab õpilasi tunni läbiviimisest. Veebitund toimub tunniplaani järgsel ajal ja selle pikkuse otsustab õpetaja (maksimaalselt 45 min). Õpilastel on kohustus osaleda veebitundides ja õpetaja korraldusel kasutada veebikaamerat. Veebitunnist puudumise korral märgib õpetaja e-päevikusse puudumise.

-Distantsõppel toimub kokkulepitud veebikeskkondades igapäevane suhtlemine õpilastega, neile uute õppeteemade vahetu selgitamine ning õpijuhiste ja tagasiside andmine. Iseseisvaks õppimiseks antakse selged õpijuhised, kust, mida ja kuidas õppida, kust leida lisamaterjale ja saada õppimiseks tuge ning antakse tagasisidet õppimisele.

-Kodutööde andmisel lähtutakse põhimõttest, et õpilane ei pea iseseisvalt õppima uut osa, vaid kordama ja kinnistama õpitut. Kodutöö peab olema õpilasel võimalikult iseseisvalt tehtav.

- Need ülesanded, mis tuleb õpilasel esitada, peavad olema tehtud ja esitatud hiljemalt sama päeva kella 19.00-ks.

-Lapsevanemad saavad oma lapse õppimist toetada tagades õppimistingimused ja luues kindla päevakava.

-Kui  laps haigestub ja ei saa õppeülesandeid täita, teavitab vanem sama päeva hommikul e-kooli („Puudumistõend“) kaudu puudumise  põhjusest või helistab/saadab sõnumi klassijuhatajale.

-Vajadusel laenutab (tehakse vanemaga leping) kool õpilasele arvuti, veebikaamera ja tagab internetiühenduse. Õpilane peab andma klassijuhatajale vahendite ja internetiühenduse vajadusest teada võimalikult ruttu.

 

-Täiendavat infot saab küsida:

direktor@rakverepk.ee, tel 5221168 – Lea Pilme, direktor

opjuhataja@rakverepk.ee, tel 53404080 – Ülle Kippel, õppealajuhataja

itjuht@rakverepk.ee, tel 57501505 – Andri Inno, it-juht

sepajoe@rakverepk.ee, tel 53893523 – Anu Sepajõe, sotsiaalpedagoog

kaljuste@rakverepk.ee, 58539105 – Karin Kaljuste, eripedagoog

koroonaviirusega seotud küsimuste infotelefon - 1247.

 


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

 VIIMANE KOOLIPÄEV  Selle õppeaasta viimane koolipäev on 10.juunil 2022.  Päevakava: 8.30 Klassijuhatajatund 9.00  Teadusteater (Psühhobuss)...